وضع الكاميرا وتثبيتها

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • وضع الكاميرا وتثبيتها

    POSITIONING & STEADYING THE CAMERA

    وضع الكاميرا وتثبيتها

    The way you hold your camera, and the viewpoint you select, are as important to good pictures as your choice of subject and exposure.

    Before you begin using a new camera, familiarize yourself with the controls. On a 35 mm camera, you will probably use your left hand for focus and aperture, your right for shutter and film wind. Practice bringing the camera up to viewing level, focusing, selecting speed and aperture, depressing the shutter, and winding on, until you become used to operating it.

    To avoid camera shake, hold the camera steady when shooting, using your whole body as a firm support. If you can, lean against a wall, or rest your camera on a firm surface. Take extra care if using a small format camera, or a long lens, or

    إن الطريقة التي تحمل بها الكاميرا، ونقطة النظر التي تختارها، مهمة لالتقاط صور جيدة بقدر أهمية اختيارك للموضوع والتعريض.

    قبل أن تبدأ في استخدام كاميرا جديدة، تعرف على عناصر التحكم. في كاميرا مقاس 35 مم، من المحتمل أن تستخدم يدك اليسرى للتركيز وفتحة العدسة، واليمنى للغالق ولف الفيلم. تدرب على رفع الكاميرا إلى مستوى الرؤية، والتركيز، واختيار السرعة وفتحة العدسة، والضغط على الغالق، واللف، حتى تعتاد على تشغيلها.

    لتجنب اهتزاز الكاميرا، أمسك الكاميرا بثبات أثناء التصوير، باستخدام جسمك بالكامل كدعم ثابت. إذا أمكن، استند إلى الحائط، أو ضع الكاميرا على سطح ثابت. كن حذرًا بشكل إضافي إذا كنت تستخدم كاميرا صغيرة الحجم، أو عدسة طويلة، أو

    "panning" with a moving subject (p. 132). Use the fastest shutter speed you can (p. 86), and a tripod when working close-up or at slow speeds. Standing with the camera at eye-level will give you a "normal" view. But a less obvious angle may produce a more dynamic picture. The scope of a crowd scene demands a high viewpoint, while children and animals are often best photographed from a low camera position. Shooting from above foreshortens the subject, and reveals unexpected patterns and shapes. Shooting at ground level or upward from low viewpoints exaggerates per- spective, producing bold images. Try varying focal length as well-wide-angle from low viewpoints, or long focus from high ones-to increase the effects of perspective or foreshortening.

    "التصوير البانورامي" مع وجود جسم متحرك (ص 132). استخدم أسرع سرعة مصراع ممكنة (ص 86)، وحامل ثلاثي القوائم عند العمل عن قرب أو بسرعات بطيئة. سيمنحك الوقوف مع الكاميرا عند مستوى العين رؤية "طبيعية". لكن زاوية أقل وضوحًا قد تنتج صورة أكثر ديناميكية. يتطلب نطاق مشهد الحشد وجهة نظر عالية، بينما غالبًا ما يكون من الأفضل تصوير الأطفال والحيوانات من وضع كاميرا منخفض. التصوير من أعلى يقصر الموضوع، ويكشف عن أنماط وأشكال غير متوقعة. التصوير عند مستوى الأرض أو لأعلى من وجهات نظر منخفضة يبالغ في المنظور، مما ينتج صورًا جريئة. حاول أيضًا تغيير البعد البؤري - زاوية واسعة من وجهات نظر منخفضة، أو تركيز طويل من وجهات نظر عالية - لزيادة تأثيرات المنظور أو التقصير.

    Using a support

    A good way of keeping the camera steady while shooting is to lean your body against a wall or other firm support, such as a tree or lamp-post. If you want to use a slow shutter speed and do not have a tripod, try holding your camera vertically against the side of a wall, below left, or resting it on the top of a wall, below. You can use a soft cloth or bean bag as a cushion between the lens barrel and a hard surface.
    استخدام دعامة

    تتمثل إحدى الطرق الجيدة للحفاظ على ثبات الكاميرا أثناء التصوير في إسناد جسمك إلى حائط أو أي دعامة ثابتة أخرى، مثل شجرة أو عمود إنارة. إذا كنت ترغب في استخدام سرعة غالق بطيئة وليس لديك حامل ثلاثي القوائم، فحاول تثبيت الكاميرا رأسيًا على جانب حائط، أسفل اليسار، أو وضعها على الجزء العلوي من الحائط، أسفله. يمكنك استخدام قطعة قماش ناعمة أو كيس فاصولياء كوسادة بين أسطوانة العدسة والسطح الصلب.


    Standing, camera vertical or horizontal

    Keep your feet well apart and use your body as a support for the camera. Use your left hand to support the lens, focus, and alter aperture, and your right to control the shutter.

    For vertical shots, right, press the camera to your fore- head, supporting it with your left hand. For horizontal shots, far right, press the camera to your cheek, supporting the camera with both hands.


    الوقوف، الكاميرا عمودية أو أفقية

    حافظ على قدميك متباعدتين واستخدم جسمك كدعم للكاميرا. استخدم يدك اليسرى لدعم العدسة والتركيز وتغيير الفتحة، ويدك اليمنى للتحكم في الغالق.

    للقطات العمودية، على اليمين، اضغط بالكاميرا على جبهتك، وادعمها بيدك اليسرى. وللقطات الأفقية، على أقصى اليمين، اضغط بالكاميرا على خدك، وادعم الكاميرا بكلتا يديك.

    Shooting on the move

    Promising scenes often flash past train, bus or automobile windows.

    When shooting from a moving vehicle, avoid touching any vibrating surface-you can get camera shake even at fast shutter speeds. Aim the camera forward, in the direction you are moving. This reduces apparent movement and blur in the subject. Use the fastest shutter speed possible. You can take very effective shots from low flying aero- planes, as shown right.

    التصوير أثناء الحركة

    غالبًا ما تمر المشاهد الواعدة بسرعة كبيرة أمام نوافذ القطارات أو الحافلات أو السيارات.

    عند التصوير من مركبة متحركة، تجنب لمس أي سطح يهتز - فقد تهتز الكاميرا حتى عند سرعات الغالق السريعة. وجه الكاميرا للأمام، في الاتجاه الذي تتحرك فيه. يقلل هذا من الحركة الواضحة والضبابية في الموضوع. استخدم أسرع سرعة غالق ممكنة. يمكنك التقاط لقطات فعالة للغاية من طائرات تحلق على ارتفاع منخفض، كما هو موضح على اليمين.

    Supporting a heavy long lens right

    Long focus lenses are bulky

    and heavy to hold, making

    them difficult to keep steady.

    The likelihood of camera

    shake increases in direct pro-

    portion to the focal length of

    the lens. A tripod is the most

    effective camera support for

    long lenses. If you don't want

    to carry a tripod, a pistol

    grip with a built-in cable

    release, right, allows you to

    support the camera and

    shoot with your right hand,

    leaving your left hand free to

    focus, adjust controls, and

    support the lens barrel.

    دعم عدسة طويلة وثقيلة يمينًا

    العدسات ذات التركيز الطويل ضخمة

    وثقيلة الحمل، مما يجعل

    إبقائها ثابتة أمرًا صعبًا.

    تزداد احتمالية اهتزاز الكاميرا

    بتناسب مباشر مع البعد البؤري

    للعدسة. يُعد الحامل ثلاثي القوائم هو الدعم

    الأكثر فعالية للكاميرا

    للعدسات الطويلة. إذا كنت لا ترغب

    في حمل حامل ثلاثي القوائم، فإن مقبض

    المسدس المزود بكابل

    مدمج، يمينًا، يسمح لك

    بدعم الكاميرا و

    التصوير بيدك اليمنى،

    مع ترك يدك اليسرى حرة

    للتركيز وضبط عناصر التحكم و

    دعم أسطوانة العدسة.

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	f2ad72a8-0c70-4038-bf7d-af519901833b.jpg 
مشاهدات:	7 
الحجم:	175.0 كيلوبايت 
الهوية:	224273 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	0f3a70d7-b4e2-421f-b786-6b9b8e44fe8a.jpg 
مشاهدات:	3 
الحجم:	128.0 كيلوبايت 
الهوية:	224274 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	67f19a82-f95a-4d16-915c-7ec0cb35f35b.jpg 
مشاهدات:	3 
الحجم:	147.9 كيلوبايت 
الهوية:	224275 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	1865ab7e-af23-416c-b32a-df5fb633e6c0.jpg 
مشاهدات:	3 
الحجم:	85.5 كيلوبايت 
الهوية:	224276 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	f0121b13-8dac-4663-b4a8-6ca56ca5c8c7.jpg 
مشاهدات:	3 
الحجم:	94.3 كيلوبايت 
الهوية:	224277
يعمل...
X