تصوير الطيور في أوتاوا Bird Photography in Ottawa: Challenge or Opportunity?

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • تصوير الطيور في أوتاوا Bird Photography in Ottawa: Challenge or Opportunity?

    تصوير الطيور في أوتاوا: تحدي أم فرصة؟
    Bird Photography in Ottawa: Challenge or Opportunity?

    Ottawa, Canada may not be the easiest place to see birds, or the best place to be a photographer, or even the warmest place… wait, why am I writing about Ottawa? Because I live here, and I’ve photographed birds and wildlife here for more hours than anywhere else. Ottawa has taught me that the most crucial element of wildlife photography is persistence – which sometimes means spending endless hours waiting for the right moment.

    Table of Contentsأوتاوا، كندا قد لا تكون المكان الأسهل لرؤية الطيور، أو أفضل مكان للمصور، أو حتى المكان الأكثر دفئًا... انتظر، لماذا أكتب عن أوتاوا؟ لأنني أعيش هنا، وقمت بتصوير الطيور والحياة البرية هنا لساعات أكثر من أي مكان آخر. لقد علمتني أوتاوا أن العنصر الأكثر أهمية في تصوير الحياة البرية هو المثابرة - وهو ما يعني في بعض الأحيان قضاء ساعات طويلة في انتظار اللحظة المناسبة.

    جدول المحتويات

    التحديات الفرص المزايا الميدانية الرئيسية
    الخاتمة

  • #2
    Challenges


    I’ve photographed birds in quite a few places, including several cities in Australia, Canada, and the United States. From this, I’ve realized that Ottawa is a bit more challenging than some other areas. The biggest challenge is probably the cold, snowy weather that graces us almost half the year. I remember once trying to photograph Goldeneye Ducks downtown. Because I was so excited while looking through the viewfinder, I lost track of time and got frostbite on my right hand! (It recovered after a week.)
    Common Goldeneye. Nikon D500 + 500PF @ 500mm, ISO 800, 1/3200, f/5.6
    Ottawa is also surrounded by large forests, and in general has a fairly homogeneous ecology with many tall trees. Unlike in Australia – where I could go to the only body of water in a dry environment and find endless birds and mammals drinking – the animals in Ottawa are widely dispersed. There is simply less low-hanging fruit for photography.

    However, the differences between locations around Ottawa can be charming, too. Due to the huge variety of animal habits and habitats, it is almost impossible to find two areas that will generate exactly the same types of photos. Thus, what seems like a challenge at first glance could in fact turn out to be an opportunity!
    التحديات

    لقد قمت بتصوير الطيور في عدد قليل من الأماكن، بما في ذلك عدة مدن في أستراليا وكندا والولايات المتحدة. ومن هذا المنطلق، أدركت أن أوتاوا أكثر تحديًا قليلاً من بعض المناطق الأخرى. ربما يكون التحدي الأكبر هو الطقس البارد الثلجي الذي ينعم بنا نصف العام تقريبًا. أتذكر أنني حاولت ذات مرة تصوير Goldeneye Ducks في وسط المدينة. لأنني كنت متحمسًا جدًا أثناء النظر من خلال عدسة الكاميرا، فقدت الإحساس بالوقت وأصبت بقضمة صقيع في يدي اليمنى! (تعافى بعد أسبوع.)

    العين الذهبية الشائعة. كاميرا نيكون D500 + 500PF عند 500 مم، ISO 800، 1/3200، f/5.6

    أوتاوا محاطة أيضًا بغابات كبيرة، وبشكل عام تتمتع ببيئة متجانسة إلى حد ما مع العديد من الأشجار العالية. وعلى النقيض من أستراليا - حيث يمكنني الذهاب إلى المسطح المائي الوحيد في بيئة جافة والعثور على عدد لا يحصى من الطيور والثدييات التي تشرب - فإن الحيوانات في أوتاوا منتشرة على نطاق واسع. هناك ببساطة عدد أقل من الفاكهة المعلقة للتصوير الفوتوغرافي.

    ومع ذلك، فإن الاختلافات بين المواقع حول أوتاوا يمكن أن تكون ساحرة أيضًا. نظرًا للتنوع الكبير في عادات الحيوانات وموائلها، يكاد يكون من المستحيل العثور على منطقتين تنتجان نفس أنواع الصور تمامًا. وبالتالي، فإن ما يبدو للوهلة الأولى تحديًا قد يتحول في الواقع إلى فرصة!

    تعليق


    • #3
      Opportunities


      How can you make an opportunity out of a difficult environment in bird photography? With time and patience! Even in hotspots with birds practically flying into your face, experienced wildlife photographers know that it takes time and patience to find the best moment and conditions.

      Part of the process is simply putting in some time and going out as often as possible. The more time I spend searching for photo opportunities, the more I’ve found, even when the birds are playing hard-to-get. Simply spending enough time outdoors will eventually yield results.
      Mallard. Nikon D500 + 500PF @ 500mm, ISO 800, 1/640, f/5.6
      For instance, one very cold winter morning, I had gone for a walk to take macro shots of dead plants with my Panasonic G9 and Laowa 50mm f/2.8 Macro. Perhaps the struggling sumac plant against the desolate snow would give me a shot worth keeping? Yes, I was indeed desperate.

      But for some strange reason, I brought along my Nikon D500 and 500mm PF lens anyway. There were very few opportunities for animal photography of any kind, but perhaps I was in was denial. Yet, as I was trying to capture some sad-looking plants with my cold fingers, two women walked by and asked me if I had seen the owl. (People invariably talk to me when I carry a big lens.)

      What owl?! They didn’t know what species it was, but I suspected it was a rarity. They gave me vague directions akin to a crayon on a napkin, prompting me to walk off into the right (?) direction.
      فرص

      كيف يمكنك الاستفادة من البيئة الصعبة في تصوير الطيور؟ مع الوقت والصبر! حتى في النقاط الساخنة حيث تطير الطيور عمليًا في وجهك، يعرف مصورو الحياة البرية ذوو الخبرة أن الأمر يستغرق وقتًا وصبرًا للعثور على أفضل اللحظات والظروف.

      جزء من العملية هو ببساطة تخصيص بعض الوقت والخروج قدر الإمكان. كلما أمضيت وقتًا أطول في البحث عن فرص لالتقاط الصور، وجدت المزيد، حتى عندما تلعب الطيور بصعوبة الحصول عليها. إن مجرد قضاء ما يكفي من الوقت في الهواء الطلق سيؤدي في النهاية إلى نتائج.

       مالارد. كاميرا Nikon D500 + 500PF عند 500 مم، ISO 800، 1/640، f/5.6

      على سبيل المثال، في صباح أحد أيام الشتاء الباردة جدًا، ذهبت في نزهة سيرًا على الأقدام لالتقاط لقطات مقربة للنباتات الميتة باستخدام كاميرا Panasonic G9 وLaowa 50mm f/2.8 Macro. ربما نبات السماق الذي يكافح ضد الثلوج المقفرة قد يمنحني فرصة تستحق الاحتفاظ بها؟ نعم، لقد كنت يائسًا بالفعل.

      ولكن لسبب غريب، أحضرت معي عدسة Nikon D500 وعدسة PF مقاس 500 مم على أية حال. كانت هناك فرص قليلة جدًا لتصوير الحيوانات من أي نوع، ولكن ربما كنت في حالة إنكار. ومع ذلك، بينما كنت أحاول التقاط بعض النباتات الحزينة بأصابعي الباردة، مرت امرأتان وسألتني إذا كنت قد رأيت البومة. (يتحدث الناس معي دائمًا عندما أحمل عدسة كبيرة).

      أي بومة؟! لم يعرفوا ما هو نوعها، لكني شككت في أنها نادرة. أعطوني توجيهات غامضة تشبه قلم تلوين على منديل، مما دفعني إلى السير في الاتجاه الصحيح (؟).

      تعليق


      • #4
        After some aimless wandering and wondering if I would be lost to the snow forever, I glimpsed a few intrepid souls carrying long lenses. And indeed, not long after, I spotted the Northern Hawk Owl – normally a very difficult owl to see. I even managed a few shots that I like, showing the Hawk Owl posed atop a tree.
        Northern Hawk Owl. Nikon D500 + 500PF @ 500mm, ISO 180, 1/640, f/5.6
        Photographing birds in Ottawa has shown me two things. First, you can really do interesting photography anywhere, even if it’s not a known world-class area for any particular type of photography. And second, endless persistence will usually reward you with something. Even if there’s just a small chance, keep at it, and the small chances will add up.
        بعد بعض التجوال بلا هدف والتساؤل عما إذا كنت سأضيع في الثلج إلى الأبد، لمحت بعض الأرواح الجريئة التي تحمل عدسات طويلة. وبالفعل، لم يمض وقت طويل بعد ذلك، حتى رأيت بومة الصقر الشمالية - وهي في العادة بومة يصعب رؤيتها. حتى أنني تمكنت من التقاط بعض اللقطات التي أعجبتني، حيث أظهرت البومة الصقر وهي موضوعة فوق شجرة.

        البومة الصقر الشمالية. كاميرا نيكون D500 + 500PF عند 500 مم، ISO 180، 1/640، f/5.6

        لقد أظهر لي تصوير الطيور في أوتاوا شيئين. أولاً، يمكنك حقًا القيام بالتصوير الفوتوغرافي المثير للاهتمام في أي مكان، حتى لو لم تكن منطقة معروفة ذات مستوى عالمي لأي نوع معين من التصوير الفوتوغرافي. وثانيًا، المثابرة التي لا نهاية لها عادة ما تكافئك بشيء ما. حتى لو كانت هناك فرصة صغيرة، استمر في استغلالها، وسوف تتزايد الفرص الصغيرة.

        تعليق


        • #5
          Home Field Advantage


          No matter where I am, I’ve found that visiting a spot at least 6-7 times is when I start to have enough information to maximize my photographic opportunities. That’s part of what I consider the “home field advantage” in photography – you can easily visit locations that are close to home and learn their characteristics very well over time.
          Herring Gull. Nikon D500 + 500PF @ 500mm, ISO 450, 1/800, f/5.6
          For example, I used to visit the nearby Carleton University for bird photography. I suspect I’ve been there over fifty times in every season. Doing so has given me a very good idea of which species arrive at which times, what spots they prefer, and what their behavior is like.

          During one of my visits to this university, I saw a distant tree with some birds flying around it. I hadn’t noticed it on my first several visits, but I started to walk in that direction to explore the situation. I realized that the tree was next to a small stream, and the birds flying around were colorful songbirds.
          ميزة المجال المنزلي

          بغض النظر عن مكان وجودي، فقد وجدت أن زيارة مكان ما على الأقل 6-7 مرات هو الوقت الذي أبدأ فيه بالحصول على معلومات كافية لزيادة فرص التصوير الفوتوغرافي الخاصة بي. وهذا جزء مما أعتبره "ميزة المجال المنزلي" في التصوير الفوتوغرافي - يمكنك بسهولة زيارة المواقع القريبة من المنزل ومعرفة خصائصها جيدًا بمرور الوقت.

           نورس الرنجة. كاميرا Nikon D500 + 500PF عند 500 مم، ISO 450، 1/800، f/5.6

          على سبيل المثال، اعتدت زيارة جامعة كارلتون القريبة لتصوير الطيور. أظن أنني كنت هناك أكثر من خمسين مرة في كل موسم. لقد أعطاني القيام بذلك فكرة جيدة جدًا عن الأنواع التي تصل وفي أي وقت، وما هي المواقع التي تفضلها، وما هو سلوكها.

          وفي إحدى زياراتي لهذه الجامعة رأيت شجرة بعيدة تحلق حولها بعض الطيور. لم ألاحظ ذلك في زياراتي العديدة الأولى، لكنني بدأت بالسير في هذا الاتجاه لاستكشاف الوضع. أدركت أن الشجرة كانت بجوار جدول صغير، وأن الطيور التي تحلق حولها كانت طيور مغردة ملونة.

          تعليق


          • #6
            Small birds often love small streams because larger bodies of water are too tricky for them to bathe in and drink from. This particular stream had a great branch above the river where birds would perch – perfect for photography.

            Little spots like this are gems, and they take time and patience to find. But once you do, they can be very rewarding. Just under an hour sitting here was enough for me to get several photos I liked, including this shot of a House Finch.
            Nikon D500 + Tamron 150-600 G2 @ 400mm, ISO 3600, 1/250, f/7.1
            In general, photography in your home town can be very peaceful and fruitful. Around Ottawa, I’ve learned which spots draw large crowds – I can avoid these – and which spots are quieter and just as beautiful.

            Personally, being in a peaceful moment and just observing animals is the most significant inspiration for my photography. It’s certainly easier to find those spots right at home than anywhere else.
            غالبًا ما تحب الطيور الصغيرة الجداول الصغيرة لأن المسطحات المائية الأكبر حجمًا يصعب عليها الاستحمام والشرب منها. كان لهذا النهر فرعًا كبيرًا فوق النهر حيث تجثم الطيور، وهو مثالي للتصوير الفوتوغرافي.

            البقع الصغيرة مثل هذه هي جواهر، ويستغرق العثور عليها وقتًا وصبرًا. ولكن بمجرد القيام بذلك، يمكن أن تكون مجزية للغاية. أقل من ساعة من الجلوس هنا كانت كافية بالنسبة لي للحصول على العديد من الصور التي أعجبتني، بما في ذلك هذه اللقطة لطائر الحسون المنزلي.

            نيكون D500 + Tamron 150-600 G2 عند 400 مم، ISO 3600، 1/250، f/7.1

            بشكل عام، يمكن أن يكون التصوير الفوتوغرافي في مدينتك هادئًا ومثمرًا للغاية. في جميع أنحاء أوتاوا، تعلمت أي الأماكن تجتذب حشودًا كبيرة - يمكنني تجنبها - وأي الأماكن أكثر هدوءًا وجمالاً.

            على المستوى الشخصي، فإن التواجد في لحظة سلمية ومراقبة الحيوانات هو أهم مصدر إلهام للتصوير الفوتوغرافي الخاص بي. من المؤكد أنه من الأسهل العثور على تلك المواقع في المنزل أكثر من أي مكان آخر.

            تعليق


            • #7
              Conclusion


              I love bird photography because it’s something I can do anywhere, and I have been very lucky to shoot around the world. But I would be remiss not to credit Ottawa – not only for the countless photographic opportunities but also for the peaceful moments that I can spend observing and learning about nature.

              Have you explored the surrounding areas where you live? If so, I’d love to hear about your experiences in the comments!
              خاتمة

              أحب تصوير الطيور لأنه شيء يمكنني القيام به في أي مكان، ولقد كنت محظوظًا جدًا بالتصوير حول العالم. ولكنني سأكون مقصرا إذا لم أنسب الفضل إلى أوتاوا - ليس فقط لفرص التصوير الفوتوغرافي التي لا تعد ولا تحصى، ولكن أيضا للحظات الهادئة التي يمكنني أن أقضيها في مراقبة الطبيعة والتعرف عليها.

              هل قمت باستكشاف المناطق المحيطة بالمكان الذي تعيش فيه؟ إذا كان الأمر كذلك، فأنا أحب أن أسمع عن تجاربك في التعليقات!

              تعليق

              يعمل...
              X