مجموعة من الكامرات الجيدة An Abundance of Good Cameras

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • مجموعة من الكامرات الجيدة An Abundance of Good Cameras


    We’ve reviewed 28 full-frame
    digital cameras so far . Every one of them has gotten at least four stars. In the abstract, that sure seems like too much – but when I look at each camera again, I can’t help but think every single one deserves it.

    This is how I see things:
    • 1 Star: Unusable
    • 2 Star: Bad
    • 3 Star: Ok
    • 4 Star: Good
    • 5 Star: Excellent

    Maybe you could argue with some of those categories, but it’s hardly the “4.9 stars is great, 4.5 stars sucks” scale the internet can be known for. Yet almost every modern camera is at least good, and most are closer to excellent.

    Let’s take the Panasonic S1R as an example. It’s a mirrorless camera that I reviewed a couple years ago and gave 4.2 stars, which is one of our lowest scores for a full-frame camera. What does it do wrong? It’s heavy (about as heavy as a DSLR) and expensive when bought new ($3700, though these days it’s more like $1700 used). Other than that, it’s an amazing camera, with best-in-class image quality and loads of great features. Surely it at least qualifies as “good.”

    That’s the low bar. Almost every other full-frame camera – at least those released after it – matches or beats the S1R overall or in terms of value.
    Panasonic S1R + LUMIX S 24-105/F4 @ 24mm, ISO 100, 25 seconds, f/6.3


    لقد قمنا بمراجعة 28 كاميرا رقمية كاملة الإطار حتى الآن. كل واحد منهم حصل على أربع نجوم على الأقل. من الناحية النظرية، يبدو هذا بالتأكيد أكثر من اللازم - ولكن عندما أنظر إلى كل كاميرا مرة أخرى، لا يسعني إلا أن أعتقد أن كل كاميرا تستحق ذلك.

    هكذا أرى الأشياء: 1 نجمة: غير صالحة للاستخدام 2 نجمة: سيئة 3 نجمة: طيب 4 نجمة: جيدة 5 نجمة: ممتاز
    ربما يمكنك الجدال مع بعض هذه الفئات، ولكن من الصعب أن يكون مقياس "4.9 نجوم رائعًا، 4.5 نجوم سيئًا" معروفًا على الإنترنت. ومع ذلك، فإن كل الكاميرات الحديثة تقريبًا جيدة على الأقل، ومعظمها أقرب إلى الممتاز.

    لنأخذ Panasonic S1R كمثال. إنها كاميرا بدون مرآة قمت بمراجعتها قبل عامين وأعطيتها 4.2 نجمة، وهي واحدة من أقل الدرجات لدينا بالنسبة للكاميرا ذات الإطار الكامل. ماذا يفعل الخطأ؟ إنها ثقيلة (ثقيلة تقريبًا مثل كاميرا DSLR) ومكلفة عند شراؤها جديدة (3700 دولار، على الرغم من أنها أشبه بـ 1700 دولار مستخدمة هذه الأيام). بخلاف ذلك، إنها كاميرا مذهلة، ذات جودة صورة هي الأفضل في فئتها والكثير من الميزات الرائعة. من المؤكد أنها على الأقل مؤهلة لتكون "جيدة". هذا هو الشريط المنخفض. تقريبًا كل الكاميرات ذات الإطار الكامل الأخرى – على الأقل تلك التي تم إصدارها بعدها – تتطابق مع كاميرا S1R أو تتفوق عليها بشكل عام أو من حيث القيمة.
    التعديل الأخير تم بواسطة غدير معروف; الساعة 11-07-2023, 09:46 AM.

  • #2


    If my argument isn’t clear, let’s consider a different camera instead. Nasim recently published a review of the Nikon Z6 II with basically the one criticism that it isn’t ideal for photographing fast action like birds in flight. And what were half the photos in the review? Birds in flight. Great photos like this:
    NIKON Z 6 II + AF-S NIKKOR 500mm f/5.6E PF ED VR @ 500mm, ISO 320, 1/4000, f/5.6. Copy

    إذا لم تكن حجتي واضحة، فلنفكر في استخدام كاميرا مختلفة بدلاً من ذلك. نشر نسيم مؤخرًا مراجعة لكاميرا Nikon Z6 II مع انتقاد واحد مفاده أنها ليست مثالية لتصوير الأحداث السريعة مثل الطيور أثناء الطيران. وما هي نصف الصور في المراجعة؟ الطيور في الرحلة. صور رائعة مثل هذه:

    كاميرا NIKON Z 6 II + عدسة AF-S NIKKOR مقاس 500 مم f/5.6E PF ED VR عند 500 مم، ISO 320، 1/4000، f/5.6. ينسخ

    تعليق


    • #3


      If my argument isn’t clear, let’s consider a different camera instead. Nasim recently published a review of the Nikon Z6 II with basically the one criticism that it isn’t ideal for photographing fast action like birds in flight. And what were half the photos in the review? Birds in flight. Great photos like this:
      NIKON Z 6 II + AF-S NIKKOR 500mm f/5.6E PF ED VR @ 500mm, ISO 320, 1/4000, f/5.6.

      إذا لم تكن حجتي واضحة، فلنفكر في استخدام كاميرا مختلفة بدلاً من ذلك. نشر نسيم مؤخرًا مراجعة لكاميرا Nikon Z6 II مع انتقاد واحد مفاده أنها ليست مثالية لتصوير الأحداث السريعة مثل الطيور أثناء الطيران. وما هي نصف الصور في المراجعة؟ الطيور في الرحلة. صور رائعة مثل هذه:

      كاميرا NIKON Z 6 II + عدسة AF-S NIKKOR مقاس 500 مم f/5.6E PF ED VR عند 500 مم، ISO 320، 1/4000، f/5.6.

      تعليق


      • #4
        Does that look like a camera that can’t photograph birds in flight? Well, compared to its rivals, it is a bit behind. The differences could matter if you’re a sports or wildlife photographer. But clearly, they’re not fatal.

        If you’re willing to consider buying used or refurbished, today’s abundance of good cameras becomes even more obvious. When I was first starting photography, I paid about $1000 for the Nikon D5100. Today, $1000 on the used market can get you a Nikon D4 in good condition. (See my article on used cameras killing entry-level cameras.)

        Part of what inspired me to write this article is a post I saw on Fstoppers a few weeks ago, which compared Fuji medium format against Pentax medium format. Somehow, I had completely forgotten about Pentax medium format! I looked up the Pentax 645D – a 40 megapixel, medium-format DSLR – on Fred Miranda and eBay to see the prices out of curiosity. Less than $2000! Last I knew, that camera cost as much as a car ($9400 when it was first released – more than $11,500 with inflation).

        I guess it makes sense that such a heavy camera with “just” 40 megapixels would go down in price considering the competition. But… just take a moment to consider the competition. In about a decade, tons of ordinary cameras on the market got so good that they outpaced an $11,500 medium format DSLR.

        I expect this sort of thing in the computer market. A decade-old computer might not be able to run modern software in the first place, and even if it can, it’ll be much slower than something new. But a decade-old camera doesn’t have those issues. It doesn’t get slower or buggier with new updates. If you could photograph a wedding with the Nikon D750 ten years ago, you can photograph a wedding with it today.
        NIKON D7000 + 105mm f/2.8 @ 105mm, ISO 1250, 1/100, f/3.5

        هل يبدو ذلك ككاميرا لا يمكنها تصوير الطيور أثناء الطيران؟ حسنًا، بالمقارنة مع منافسيها، فهي متأخرة قليلاً. قد تكون الاختلافات مهمة إذا كنت مصورًا رياضيًا أو مصورًا للحياة البرية. لكن من الواضح أنها ليست قاتلة.

        إذا كنت على استعداد للتفكير في شراء الكاميرات المستعملة أو المجددة، فإن وفرة الكاميرات الجيدة اليوم تصبح أكثر وضوحًا. عندما بدأت التصوير لأول مرة، دفعت حوالي 1000 دولار مقابل كاميرا Nikon D5100. اليوم، يمكن أن تحصل على 1000 دولار في السوق المستعملة لتحصل على كاميرا Nikon D4 في حالة جيدة. (اطلع على مقالتي عن الكاميرات المستخدمة التي تنهي كاميرات المبتدئين.)

        جزء مما ألهمني لكتابة هذا المقال هو منشور رأيته على Fstoppers منذ بضعة أسابيع، والذي قارن تنسيق Fuji المتوسط ​​مع تنسيق Pentax المتوسط. بطريقة ما، كنت قد نسيت تمامًا تنسيق Pentax المتوسط! لقد بحثت عن Pentax 645D - وهي كاميرا DSLR متوسطة الحجم بدقة 40 ميجابكسل - على Fred Miranda وeBay لمعرفة الأسعار بدافع الفضول. أقل من 2000 دولار! آخر ما أعرفه هو أن تكلفة هذه الكاميرا تعادل تكلفة سيارة (9400 دولار عندما تم إصدارها لأول مرة - أكثر من 11500 دولار مع التضخم).

        أعتقد أنه من المنطقي أن ينخفض ​​سعر مثل هذه الكاميرا الثقيلة التي تبلغ دقتها 40 ميجابكسل "فقط" بالنظر إلى المنافسة. لكن... خذ لحظة للتفكير في المنافسة. في غضون عقد من الزمن تقريبًا، أصبحت العديد من الكاميرات العادية الموجودة في السوق جيدة جدًا لدرجة أنها تجاوزت سعر كاميرا DSLR ذات التنسيق المتوسط ​​والتي تبلغ قيمتها 11500 دولار.

        أتوقع هذا النوع من الأشياء في سوق الكمبيوتر. قد لا يتمكن جهاز كمبيوتر عمره عقد من الزمن من تشغيل البرامج الحديثة في المقام الأول، وحتى لو استطاع ذلك، فسيكون أبطأ بكثير من جهاز جديد. لكن الكاميرا التي يبلغ عمرها عقدًا من الزمن لا تعاني من هذه المشكلات. لا يصبح الأمر أبطأ أو أكثر بطئًا مع التحديثات الجديدة. إذا كان بإمكانك تصوير حفل زفاف باستخدام كاميرا Nikon D750 قبل عشر سنوات، فيمكنك تصوير حفل زفاف باستخدامها اليوم.

        كاميرا نيكون D7000 + 105 مم f/2.8 @ 105 مم، ISO 1250، 1/100، f/3.5

        تعليق


        • #5


          I find myself writing a lot of comparison articles like “Nikon D780 vs Nikon Z6 II” or “Nikon Z7 II vs Canon EOS R5” because, well, that’s what people are searching. And in all of those comparison articles, I always think to myself, both of these are incredible. There’s hardly anything you couldn’t photograph with either of them.

          I could compare the Nikon D3500 and Nikon Z7 II and come away saying that you’ll be hard-pressed to notice image quality differences between them with good technique and print sizes under 16 x 24 inches. Heck, a few years ago, I took one of my favorite cityscape photos with the D3500, and try as I might, I can’t find any issues with its technical quality. It holds up in a wall-sized print, and I have no regrets about photographing it on the D3500 rather than some other camera.
          NIKON D3500 + 18-105mm f/3.5-5.6 @ 70mm, ISO 100, 1.6 seconds, f/6.3
          أجد نفسي أكتب الكثير من مقالات المقارنة مثل "Nikon D780 vs Nikon Z6 II" أو "Nikon Z7 II vs Canon EOS R5" لأن هذا ما يبحث عنه الناس. وفي كل مقالات المقارنة هذه، أقول لنفسي دائمًا، كلاهما رائعان. لا يكاد يكون هناك أي شيء لا يمكنك تصويره مع أي منهما.

          يمكنني مقارنة Nikon D3500 وNikon Z7 II وأقول إنك ستواجه صعوبة بالغة في ملاحظة الاختلافات في جودة الصورة بينهما باستخدام التقنية الجيدة وأحجام الطباعة التي تقل عن 16 × 24 بوصة. حسنًا، قبل بضع سنوات، التقطت إحدى صوري المفضلة لمناظر المدينة باستخدام كاميرا D3500، وحاولت قدر المستطاع، لم أتمكن من العثور على أي مشكلات تتعلق بجودتها الفنية. إنها تصمد أمام طباعة بحجم الحائط، ولا أشعر بأي ندم على تصويرها بكاميرا D3500 بدلاً من كاميرا أخرى.

          NIKON D3500 + 18-105 مم f/3.5-5.6 عند 70 مم، ISO 100، 1.6 ثانية، f/6.3

          تعليق


          • #6
            Some of you are probably yelling at me right now that all of this is fine for amateurs and hobbyists, but professionals need better gear. Ok, that’s fair. How about the Canon 1DX II? (If you’ve forgotten the features, it shoots 20 megapixels, 16 FPS, and 4K video.) It’s selling for about $2200 used these days. The famous workhorse Nikon D4? As I said a moment ago, it routinely goes for less than $1000 used on Fred Miranda.

            No matter what genre you shoot or what your budget is, there’s an abundance of good cameras.

            That’s not to say there aren’t differences between the cameras. If I believed that, I wouldn’t be spending so much time reviewing gear. But wow, I’m starting to wonder if we’ll ever see a sub-4-star interchangeable lens camera again at Photography Life, unless we start deliberately deflating our ratings. The only differences now seem to be in what areas the camera is best specialized, not whether it’s good or bad in the first place.

            All this is to say, go out and take photos! It’s great to see so many amazing cameras today, and there’s no excuse not to use them to their fullest.
            من المحتمل أن البعض منكم يصرخ في وجهي الآن قائلًا إن كل هذا جيد للهواة والهواة، لكن المحترفين يحتاجون إلى معدات أفضل. حسنًا، هذا عادل. ماذا عن كانون 1DX II؟ (إذا نسيت الميزات، فهي تلتقط فيديو بدقة 20 ميجابكسل و16 إطارًا في الثانية و4K.) وتباع بسعر 2200 دولار تقريبًا مستخدمة هذه الأيام. العمود الفقري الشهير نيكون D4؟ كما قلت منذ لحظة، فإنه يذهب بشكل روتيني لأقل من 1000 دولار المستخدمة في فريد ميراندا.

            بغض النظر عن النوع الذي تقوم بتصويره أو ميزانيتك، فهناك وفرة من الكاميرات الجيدة.

            هذا لا يعني عدم وجود اختلافات بين الكاميرات. إذا كنت أعتقد ذلك، فلن أقضي الكثير من الوقت في مراجعة المعدات. لكن واو، بدأت أتساءل عما إذا كنا سنرى يومًا ما كاميرا بعدسة قابلة للتبديل من فئة أقل من 4 نجوم مرة أخرى في Photography Life، إلا إذا بدأنا في خفض تقييماتنا عمدًا. يبدو أن الاختلافات الوحيدة الآن تكمن في المجالات التي تتخصص فيها الكاميرا بشكل أفضل، وليس ما إذا كانت جيدة أم سيئة في المقام الأول.

            كل هذا يعني الخروج والتقاط الصور! من الرائع أن نرى هذا العدد الكبير من الكاميرات الرائعة اليوم، وليس هناك أي عذر لعدم استخدامها على أكمل وجه.

            تعليق

            يعمل...
            X