الصحافة المصورة .. المقال المصور .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • الصحافة المصورة .. المقال المصور .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    الصحافة المصورة ..
    المقال المصور ..

    SHOOTING THE PICTURE ESSAY

    The picture essay is a more leisurely presentation and it does not require , nor should it be given , the tightly organized approach of the picture story . The photographer has considerably more leeway in the type of pictures he makes , the way he tells the story , and the continuity which ties the various pictures together into a complete entity . The pictures in an essay tend rather to illustrate the theme than to be part of its construction or development . By using enough such illustrations , all of the important aspects are clearly revealed apparently without the planning or volition of the photographer . The picture essay is a particularly effective way of picturing something which by its very nature is largely unorganized and chaotic .

    The Hook . Simple dramatic shots such as this can often be used to provide impact in a picture story by focusing attention on some key detail .
    Courtesy of International Harvester Co.

    Revealing the heart of a major metropolis , such as Tokyo , London , New York or San Francisco , is an excellent subject for a picture essay . Translating an abstract idea into visual picture form is another good theme . It takes a great deal of ingenuity on the part of the photojournalist to illustrate an abstract idea with picture story technique . The picture essay , on the other hand , is a much more suitable medium .

    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    الصحافة المصورة
    المقال المصور

    المقال المصور

    المقال المصور عبارة عن عرض تقديمي أكثر راحة ولا يتطلب ، ولا ينبغي تقديمه ، نهج منظم بإحكام لقصة الصورة. يتمتع المصور بقدر أكبر من الحرية في نوع الصور التي يصنعها ، والطريقة التي يروي بها القصة ، والاستمرارية التي تربط الصور المختلفة معًا في كيان كامل. تميل الصور في المقالة إلى توضيح الموضوع بدلاً من أن تكون جزءًا من بنائه أو تطويره. باستخدام ما يكفي من هذه الرسوم التوضيحية ، يتم الكشف عن جميع الجوانب المهمة بوضوح على ما يبدو دون تخطيط أو إرادة المصور. المقال المصور هو طريقة فعالة بشكل خاص لتصوير شيء يكون بطبيعته غير منظم وفوضوي إلى حد كبير.

    الخطاف . غالبًا ما يمكن استخدام اللقطات الدرامية البسيطة مثل هذه لإحداث تأثير في قصة مصورة من خلال تركيز الانتباه على بعض التفاصيل الأساسية.
    بإذن من شركة International Harvester Co.

    يعد الكشف عن قلب إحدى المدن الكبرى ، مثل طوكيو أو لندن أو نيويورك أو سان فرانسيسكو ، موضوعًا ممتازًا لمقال مصور. تعد ترجمة فكرة مجردة إلى شكل صورة مرئية موضوعًا جيدًا آخر. يتطلب الأمر قدرًا كبيرًا من البراعة من جانب المصور الصحفي لتوضيح فكرة مجردة باستخدام تقنية القصة المصورة. من ناحية أخرى ، يعد المقال المصور وسيلة أكثر ملاءمة.

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٢٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٧.١١(2).jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	104.5 كيلوبايت 
الهوية:	139411 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٢٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٧.١٣_1.jpg 
مشاهدات:	1 
الحجم:	114.3 كيلوبايت 
الهوية:	139412
يعمل...
X