تصوير السفر .. إطلاق النار من مركبة متحركة .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • تصوير السفر .. إطلاق النار من مركبة متحركة .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    تصوير السفر
    إطلاق النار من مركبة متحركة

    SHOOTING FROM A MOVING VEHICLE

    There may be times when you will want to take pictures from a moving vehicle , and the vehicle in question may be a car , plane , train , bus or boat . Here are some simple rules which you will find helpful .

    The camera will be subject to movement of two kinds - actual movement of the vehicle itself , and vibration of the vehicle . These present somewhat different problems and the difference should be kept in mind .

    To reduce the effect of vehicle movement and vibration as much as possible shoot at the fastest speed that circumstances permit . 1 / 250th of a second or even 1 / 500th of a second is preferred , but if the light is inadequate or you must stop down for depth of field , use 1 / 125th second unless vibration is pretty bad . Make several exposures of each shot , since movement and vibration will vary from exposure to exposure and one will probably be better than the others . Do not lean the body against any part of the vehicle frame while it is in motion or while the engines are running . The vibration of the engines is transmitted to the vehicle body and then through your body to the camera .

    When photographing a street scene , your chance of success is considerably greater if you select a scene which is typical of the city or the country in which it was taken . Courtesy of Pan American World Airways .

    If you must shoot through a window , try to clean the window , both inside and out if this is possible , and keep the camera lens from contacting the window glass since this will transmit engine vibration . If the outside window surface of the vehicle is dirty or dusty , try to shoot from the side that is in the shade . Sunlight striking a dirty surface will be reflected by the dirt so that part of it will get into the camera and degrade picture contrast . Do not shoot through the curved glass or a windshield . Such curved glass will badly distort any image coming through it . Avoid shooting through tinted glass if at all possible . If it cannot be avoided , open . the lens from one - half to one stop , depending upon the degree of tinting . Generally , one stop will be better , but in any event , if you are shooting with color film , bear in mind that tinted glass will falsify color values .

    When photographing from a plane at high altitudes , objects at ground level take on a bluish haze and are noticeably lighter than normal . Exposures must be reduced with altitude . A good way of determining exposure follows :
    Aim the meter downward to prevent a false reading from the bright sky . As a general rule at altitudes below 1000 feet , expose according to the meter reading ; from 1000 to 2000 feet , stop down 1/3 stop ; from 2000 to 4000 feet , close down 1/2 stop ; above 4000 feet , close down one full stop .

    When shooting from a plane to the ground below with color film , the question of whether to use a filter to filter out the bluish haze is a matter of personal preference . Many photographers prefer not to use a filter for the reason that the bluish cast actually rrect and re - creates the feeling of height . However , you may prefer to neutralize it through the use of a sky or haze filter .

    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    تصوير السفر
    إطلاق النار من مركبة متحركة

    إطلاق النار من مركبة متحركة

    قد تكون هناك أوقات تريد فيها التقاط صور من مركبة متحركة ، وقد تكون السيارة المعنية سيارة أو طائرة أو قطارًا أو حافلة أو قاربًا. فيما يلي بعض القواعد البسيطة التي ستجدها مفيدة.

    ستخضع الكاميرا لحركة من نوعين - الحركة الفعلية للمركبة نفسها ، واهتزاز السيارة. هذه تمثل مشاكل مختلفة إلى حد ما ويجب وضع الاختلاف في الاعتبار.

    لتقليل تأثير حركة السيارة واهتزازها قدر الإمكان ، أطلق النار بأسرع سرعة تسمح بها الظروف. يُفضل 1 / 250th من الثانية أو حتى 1/500 من الثانية ، ولكن إذا كان الضوء غير كافٍ أو يجب عليك التوقف لعمق المجال ، فاستخدم 1/125 ثانية ما لم يكن الاهتزاز سيئًا للغاية. قم بعمل عدة تعريضات لكل لقطة ، لأن الحركة والاهتزاز سوف يختلفان من التعرض إلى التعريض ومن المحتمل أن يكون أحدهما أفضل من الآخرين. لا تقم بإمالة الجسم على أي جزء من هيكل السيارة أثناء حركته أو أثناء تشغيل المحركات. ينتقل اهتزاز المحركات إلى جسم السيارة ثم ينتقل عبر جسمك إلى الكاميرا.

    عند تصوير مشهد في الشارع ، تكون فرصتك في النجاح أكبر بكثير إذا اخترت مشهدًا مميزًا للمدينة أو البلد الذي تم التقاطه فيه. بإذن من خطوط بان أمريكان العالمية.

    إذا كان يجب عليك التصوير من خلال نافذة ، فحاول تنظيف النافذة ، من الداخل والخارج إذا كان ذلك ممكنًا ، وحافظ على عدسة الكاميرا من ملامسة زجاج النافذة لأن هذا سينقل اهتزاز المحرك. إذا كان سطح النافذة الخارجية للسيارة متسخًا أو مغبرًا ، فحاول التصوير من الجانب الموجود في الظل. ستنعكس الأوساخ أشعة الشمس التي تضرب سطحًا متسخًا بحيث يدخل جزء منها إلى الكاميرا ويقلل من تباين الصورة. لا تطلق النار من خلال الزجاج المنحني أو الزجاج الأمامي. سيؤدي هذا الزجاج المنحني إلى تشويه أي صورة قادمة من خلاله بشكل سيء. تجنب التصوير من خلال الزجاج الملون إذا كان ذلك ممكنًا. إذا كان لا يمكن تجنبه ، افتح. العدسة من نصف إلى توقف واحد ، حسب درجة التلوين. بشكل عام ، ستكون المحطة الواحدة أفضل ، ولكن على أي حال ، إذا كنت تقوم بالتصوير باستخدام فيلم ملون ، فضع في اعتبارك أن الزجاج الملون سيؤدي إلى تزوير قيم الألوان.

    عند التصوير من طائرة على ارتفاعات عالية ، تأخذ الأجسام الموجودة على مستوى الأرض ضبابًا مزرقًا وتكون أخف بشكل ملحوظ من المعتاد. يجب تقليل التعرض مع الارتفاع. فيما يلي طريقة جيدة لتحديد التعرض:
    وجّه العداد لأسفل لمنع القراءة الخاطئة من السماء الساطعة. كقاعدة عامة على ارتفاعات أقل من 1000 قدم ، فضح وفقًا لقراءة العداد ؛ من 1000 إلى 2000 قدم ، توقف بمقدار 1/3 توقف ؛ من 2000 إلى 4000 قدم ، أغلق 1/2 توقف ؛ فوق 4000 قدم ، أغلق نقطة واحدة كاملة.

    عند التصوير من طائرة إلى الأرض بالأسفل باستخدام فيلم ملون ، فإن مسألة استخدام مرشح لتصفية الضباب المزرق هي مسألة تفضيل شخصي. يفضل العديد من المصورين عدم استخدام مرشح لسبب أن الزهر المزرق يصحح بالفعل ويعيد خلق الشعور بالارتفاع. ومع ذلك ، قد تفضل تحييده من خلال استخدام مرشح السماء أو الضباب.

    اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	مستند جديد ١٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٦.٢٠.jpg  مشاهدات:	2  الحجم:	142.7 كيلوبايت  الهوية:	135666 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	مستند جديد ١٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٦.٢٢_1.jpg  مشاهدات:	1  الحجم:	120.9 كيلوبايت  الهوية:	135667 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	مستند جديد ١٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٦.٢٣_1.jpg  مشاهدات:	1  الحجم:	116.2 كيلوبايت  الهوية:	135668
    التعديل الأخير تم بواسطة Ali Abbass; الساعة 07-29-2023, 01:26 PM.
يعمل...
X