تصوير السفر .. تخطيط صور السفر الخاصة بك .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • تصوير السفر .. تخطيط صور السفر الخاصة بك .. التصوير الفوتوغرافي الحديث

    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    تصوير السفر
    تخطيط صور السفر الخاصة بك

    PLANNING YOUR TRAVEL PICTURES

    One of the basic differences between the collection of hit or miss snapshots . taken by the average novice on a vacation trip and the worthwhile picture story with sales possibilities made by a competent professional is in the degree of planning which went into the project . The planning should begin long before you start on the trip . Get together as much literature and other information as you can of the area you will visit .

    Pre - planning is essential to this type of picture or picture story . All the normal considerations must be made , but in addition , equipment portability and effect of temperature on equipment and film enter into the planning of this picture . Nor mally , each type of picture or picture story being considered will have its own individual requirements .
    Courtesy of Swiss Travel News Bureau

    You can get literature from the various travel bureaus ( not travel agencies ) of the areas you intend to visit . For example , if you expect to take a trip to Mexico , the Mexican government operates travel bureaus not only in Mexico City itself , but in a number of leading cities of the United States , and they will all be very happy to provide you with a wide assortment of literature covering the specific areas you want to see . Vacation areas in the United States are usually centered around some city , and the Chamber of Commerce in any of these cities will send you , at your request , quite a bit of literature covering the area in which they function .

    In addition to such literature , make it a point to get as much background information as you can by reading books and magazine articles . The books will give you a broad idea of the country and its people , and this is very important if you want to work up a true picture story which not only shows the external aspects , but interprets them for your audience . Some of the leading photographic magazines have regular columns of advice to the traveling photographer . These columns cover practically every country or area the tourist is likely to visit and you will find them an invaluable source of information .

    This pre - planning will enable you to lay out your itinerary to take in the most interesting and photogenic spots on which you can concentrate your attention . Make full notes of all the pictures you should take and lay out a shooting script accordingly . This shooting script will , of course , be subject to considerable change when you get there , but it will serve as a nucleus around . which you can work . When you actually get to your destination , start with the shooting script , but take every opportunity to pick up additional information from local agencies and other people around you who might be in a position to know . When you go out with your camera , cultivate the habit of being aware of all picture possibilities around you . Look for the unusual subject , the different point of view , the interesting bit of local color . Watch particularly the people all around you . Can you see something which suggests a basic character or a universal relationship ? Try to get this into your pictures . Photograph people every chance you get people are more interesting than anything else if you portray them properly .

    Make careful note of the lighting and the time you arrive at any particular location . It may be wrong for some shots you will want , and you may find it possible to come back later when the lighting is correct . Look for pattern not only in the general layout of the area , but in specific buildings , the streets themselves , and in the lighting . You can often improve a series of pictures considerably by using some basic pattern as a common denominator . Carry a notebook with you and jot down the technical data and make sufficiently detailed notes of every picture so that you can identify it later . This is very important if you expect to sell your pictures . Sometimes a picture may not be sold until years after you have taken it , and by that time your memory may be quite hazy ..

    In each of these pictures , the low sun angle played an important role in the compositio The long shadows , the ski tracks , the shadowed mountain sides all aided in turning these ordinary pictures into outstanding photo graphs . Courtesy of Swiss National Tourist Bureau .

    اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	مستند جديد ١٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٦.٠٢_1.jpg  مشاهدات:	2  الحجم:	99.8 كيلوبايت  الهوية:	135630 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	مستند جديد ١٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٦.٠٣_1.jpg  مشاهدات:	1  الحجم:	121.6 كيلوبايت  الهوية:	135631 اضغط على الصورة لعرض أكبر.   الإسم:	مستند جديد ١٩-٠٧-٢٠٢٣ ١٦.٠٤_1.jpg  مشاهدات:	1  الحجم:	69.4 كيلوبايت  الهوية:	135632
    التعديل الأخير تم بواسطة Ali Abbass; الساعة 07-29-2023, 01:29 PM.

  • #2
    التصوير الفوتوغرافي الحديث
    تصوير السفر
    تخطيط صور السفر الخاصة بك

    تخطيط صور السفر الخاصة بك

    أحد الاختلافات الأساسية بين مجموعة لقطات النجاح أو الخطأ. يلتقطها المبتدئ العادي في رحلة إجازة ، والقصة المصورة الجديرة بالاهتمام مع إمكانيات المبيعات التي قدمها محترف مؤهل هي في درجة التخطيط التي تم إدخالها في المشروع. يجب أن يبدأ التخطيط قبل وقت طويل من بدء الرحلة. اجمع أكبر قدر ممكن من الأدبيات والمعلومات الأخرى عن المنطقة التي ستزورها.

    التخطيط المسبق ضروري لهذا النوع من الصورة أو القصة المصورة. يجب مراعاة جميع الاعتبارات العادية ، ولكن بالإضافة إلى ذلك ، تدخل قابلية نقل المعدات وتأثير درجة الحرارة على المعدات والأفلام في تخطيط هذه الصورة. ليس من الطبيعي أن يكون لكل نوع من الصور أو القصة المصورة التي يتم النظر فيها متطلبات فردية خاصة به.
    بإذن من مكتب أخبار السفر السويسري

    يمكنك الحصول على المطبوعات من مكاتب السفر المختلفة (وليس وكالات السفر) في المناطق التي تنوي زيارتها. على سبيل المثال ، إذا كنت تتوقع القيام برحلة إلى المكسيك ، فإن الحكومة المكسيكية تدير مكاتب سفر ليس فقط في مكسيكو سيتي نفسها ، ولكن في عدد من المدن الرائدة في الولايات المتحدة ، وسيكونون جميعًا سعداء جدًا بتزويدك بمكتب سفر. مجموعة واسعة من الأدبيات التي تغطي المجالات المحددة التي تريد رؤيتها. عادة ما تتركز مناطق العطلات في الولايات المتحدة حول بعض المدن ، وسوف ترسل لك غرفة التجارة في أي من هذه المدن ، بناءً على طلبك ، قدرًا كبيرًا من المطبوعات التي تغطي المنطقة التي تعمل فيها.

    بالإضافة إلى هذه الأدبيات ، اجعلها نقطة للحصول على أكبر قدر ممكن من المعلومات الأساسية من خلال قراءة الكتب ومقالات المجلات. ستمنحك الكتب فكرة عامة عن الدولة وشعبها ، وهذا مهم جدًا إذا كنت تريد عمل قصة مصورة حقيقية لا تظهر فقط الجوانب الخارجية ، بل تفسرها لجمهورك. تحتوي بعض مجلات التصوير الفوتوغرافي الرائدة على أعمدة منتظمة من النصائح لمصور السفر. تغطي هذه الأعمدة عمليا كل بلد أو منطقة من المحتمل أن يزورها السائح وستجد لهم مصدر معلومات لا يقدر بثمن.

    سيمكنك هذا التخطيط المسبق من تحديد مسار رحلتك لتتعرف على الأماكن الأكثر إثارة للاهتمام والأكثر روعة والتي يمكنك تركيز انتباهك عليها. قم بتدوين ملاحظات كاملة لجميع الصور التي يجب عليك التقاطها ووضع نص تصوير وفقًا لذلك. سيخضع نص التصوير هذا ، بالطبع ، لتغيير كبير عندما تصل إلى هناك ، لكنه سيكون بمثابة نواة. التي يمكنك العمل بها. عندما تصل فعليًا إلى وجهتك ، ابدأ بنص التصوير ، ولكن اغتنم كل فرصة لالتقاط معلومات إضافية من الوكالات المحلية والأشخاص الآخرين من حولك الذين قد يكونون في وضع يسمح لهم بمعرفتها. عندما تخرج بالكاميرا الخاصة بك ، قم بتنمية عادة إدراك كل احتمالات الصورة من حولك. ابحث عن الموضوع غير المعتاد ، وجهة النظر المختلفة ، الجزء المثير للاهتمام من اللون المحلي. شاهد بشكل خاص الأشخاص من حولك. هل يمكنك أن ترى شيئًا يشير إلى شخصية أساسية أو علاقة عالمية؟ حاول إدخال هذا في صورك. تصوير الأشخاص في كل فرصة تجعلهم أكثر إثارة من أي شيء آخر إذا قمت بتصويرهم بشكل صحيح.

    دوّن ملاحظة دقيقة للإضاءة ووقت وصولك إلى أي مكان معين. قد يكون من الخطأ بالنسبة لبعض اللقطات التي تريدها ، وقد تجد أنه من الممكن العودة لاحقًا عندما تكون الإضاءة صحيحة. ابحث عن النمط ليس فقط في التخطيط العام للمنطقة ، ولكن في مبانٍ محددة ، والشوارع نفسها ، وفي الإضاءة. يمكنك غالبًا تحسين سلسلة من الصور إلى حد كبير باستخدام بعض الأنماط الأساسية كقاسم مشترك. احمل دفتر ملاحظات معك وقم بتدوين البيانات الفنية وقم بعمل ملاحظات مفصلة بشكل كافٍ لكل صورة حتى تتمكن من التعرف عليها لاحقًا. هذا مهم جدًا إذا كنت تتوقع بيع صورك. في بعض الأحيان ، قد لا يتم بيع الصورة إلا بعد سنوات من التقاطها ، وبحلول ذلك الوقت قد تكون ذاكرتك ضبابية تمامًا ..

    في كل من هذه الصور ، لعبت زاوية الشمس المنخفضة دورًا مهمًا في التركيب. ساعدت الظلال الطويلة ومسارات التزلج وجوانب الجبال المظللة في تحويل هذه الصور العادية إلى رسوم بيانية رائعة للصور. بإذن من مكتب السياحة الوطني السويسري.

    تعليق

    يعمل...
    X