مراقبة الذات والآخرين سر المعادلة لدى nancy kaye .. مجلة فن التصوير اللبنانية _ ع٤٠

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • مراقبة الذات والآخرين سر المعادلة لدى nancy kaye .. مجلة فن التصوير اللبنانية _ ع٤٠

    مراقبة الذات والآخرين سر المعادلة لدى nancy kaye

    الناس ، ومرور الزمن هما في طليعة إهتمام المصورة الفوتوغرافية الأميركية نانسي كاي التي تعيش في نيويورك وتسعى جاهدة لالتقاط صور خاصة ومميزة للمشاهير ، كما للناس العاديين .

    اللقاء مع نانسي كاي nancy kaye أردناه أكثر تعمقاً بمسيرتها الفوتوغرافية بعلاقتها مع الكاميرا ، ومن خلال هذه الكاميرا دخلنا إلى علاقتها مع الناس خصوصاً وأنها تحمل فلسفة خاصة بها في المجال الفوتوغرافي عموماً وفي نظرتها للآلة الضوئية بوجه خاص حيث تقول في هذا المجال :

    - تتميز الكاميرا بالمقدرة الفريدة من نوعها على انتقاط كسر دقيق من الزمن .. وانا من ناحيتي أبحث عن تلك اللحظة التي يكشف فيها موضوعي عن نفسه في هذا الكسر من الزمن وهكذا لا يهم إذا كان هذا الشخص شهيرا أو مجهولا .

    وتضيف كاي :
    - على أن رؤية ما هو مختبيء وراء المظهر الخارجي ، مسألة تحتاج الى بذل الكثير من
    الجهد ، ذلك أن هذه اللحظة تحدث أحيانا بينما الموضوع يتأهب لاظهار أفضل جوانبه أمام الكاميرا أو بينما هو غير متنبه للكاميرا على الاطلاق ،
    كالمراة التي تتعمد التطلع إلى نفسها في المرآة غير واعية لأي شيء آخر على الاطلاق هذا وتحب كاي أن تصور المشاهد الخفية بعدسة طويلة وهي تقول في هذا المجال - عندما لا يكون الموضوع منتبها للكاميرا تظل تصرفاته على حالها فلا تتغير بسبب رؤية الكاميرا كما أن عمق المجال الضحل للعدسات الطويلة يساعد على عزل الموضوع وزيادة التأكيد عليه .
    هكذا هي العدسات الأكثر طولا ، والتي تستعملها كاي كذلك في معظم مهامها المعنية بالتقاط صور وجهية للشخصيات فباعتبارها تفضل تصوير المشاهير بينما الصحافي يجري المقابلة معهم ، تستعمل عدسة ١٠٥ ملم أو ١٨٠ ملم حتى لا تؤثر على الحديث الجاري .
    وهي تشرح تصرفاتها هذه بالقول :
    - أحد الناس وهم ينطلقون على راحتهم وحيويتهم بينما يتحدثون عن انفسهم أو أي شيء آخر يتحمسون له جداً ، وانا انتظر لاسجل تلك اللحظة عندما تاني التعابير الوجهية واللغة الجسدية لتكشف هذه المشاعر .

    ولمزيد من الايضاح تقول كاي :
    ـ كما أن العمل الجديد لأي مؤلف او سياسي أو حتى ممثل لا بد وان يكون مختلفاً عن الأعمال السابقة التي عرفها الجمهور عنهم ، فانا أريد لصوري الفوتوغرافية أن تفعل الشيء ذاته .
    وبالفعل فان أعمال كاي تاتي على هذا المستوى ، وقد أكدت تعليقات الصحف والمجلات والوكالات التي تتعامل معها على هذا الأمر ، ونذكر هنا ، الواشنطن بوست و , النيويورك تايمز ، و الاسوشييتدبرس ، و . بوردا ، و ( vsd ) إلى جانب جميع الصحف الرئيسية في كل من بريطانيا والولايات المتحدة الأميركية هذا عدا عن الكتب والأفلام التعليمية والمعارض .

    هذا وقد بدا اهتمام كاي أول الأمر ، - حين كانت تلميذة في ، جامعة كنت الرسمية . بالتصوير الفوتوغرافي للمطبوعات الجامعية وهي تقول :
    - لقد حدث للنشاط السياسي في - كنت اوائل السبعينات ان جذب المصورين الصحافيين المحترفين وقد تعلمت الكثير خلال مراقبة هؤلاء وهم يعملون ، بينما كنت انا أعمل جانبهم ، حتى تخرجت بدرجات علمية في التصوير الصحفي والعلوم الاجتماعية .

    كان ذلك في أوهايو وبعد التخرج عادت كاي إلى نيويورك مسقط رأسها وبدأت بممارسة العمل المستقل لصالـح الأسوشيتدبرس ، ومع مثابرتها على هذا العمل ، انتقلت الى لندن وظلت هناك لمدة سنتين قبل أن تعود للعمل في مانهاتن .

    تقنيا ، فإن كاي غالباً ما تعمل باضاءة إصطناعية وهي تتحدث في هذا المجال قائلة - - انا اعمل بالفلاش بعيداً عن الكاميرا كلما كان هذا ممكناً . فباستعمال سلك طويل ، ووضع فلاش - فيفيتار » على منصة خفيفة ، أتيح له الارتداد بالشكل الذي أريده - مع مظلة أو جدار سقف - وذلك للقضاء على الظلال الفظة كما انني أجده أقل إزعاجا للموضوع من الفلاش المباشر والأشد بريقاً .

    اما بالنسبة للكاميرا ، فان كاي تميل الى ه الإكتنار ، وسهولة الحركة في الـ ٣٥ ملم ،

    وهنا تقول " :
    - انا استعمل نيكون ( fe ) أو ( fm ) مع محرك دفع ، إلا إذا كان هناك صحفي يسجل مقابلته على شريط ... هذا على الرغم من انه بالنسبة للمؤتمرات الصحفية والاستعراضات والأحداث الرياضية ، يصبح لمحرك الدفع أهميته .
    فمع المواضيع المتحركة والمتغيرة بسرعة لا بد من التقاط اللحظة المناسبة بدقة .
    التصوير الفوتوغرافي بالنسبة لكاي هو إجازة كبيرة للمشاهدة وهي تختتم اللقاء بقولها :

    - إن النظر إلى أنفسنا ومعرفة كيف نعيش . يضع الأمور في نصابها . وكل ما أريده من جهتي باختصار هو تسجيل ما اراه⏹
    نيويورك - هاري قوندقجيان

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٣٧_1.jpg 
مشاهدات:	29 
الحجم:	130.3 كيلوبايت 
الهوية:	106291 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٣٩_1.jpg 
مشاهدات:	13 
الحجم:	158.0 كيلوبايت 
الهوية:	106292 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٣٩ (1)_1.jpg 
مشاهدات:	14 
الحجم:	140.9 كيلوبايت 
الهوية:	106293 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٣٩ (2)_1.jpg 
مشاهدات:	31 
الحجم:	137.8 كيلوبايت 
الهوية:	106294 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٤١ (1)_1.jpg 
مشاهدات:	13 
الحجم:	134.8 كيلوبايت 
الهوية:	106295

  • #2
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٤٢_1.jpg 
مشاهدات:	8 
الحجم:	115.1 كيلوبايت 
الهوية:	106297 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٤٢ (1)_1.jpg 
مشاهدات:	8 
الحجم:	116.8 كيلوبايت 
الهوية:	106298 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٨-٢٠٢٣ ٢٠.٤٣_1.jpg 
مشاهدات:	7 
الحجم:	125.0 كيلوبايت 
الهوية:	106299

    Observing self and others is the secret of NANCY KAYE's equation

    People, and the passage of time, are at the forefront of American photographer Nancy Kay, who lives in New York and strives to capture special and distinctive images of celebrities, as well as ordinary people.

    The meeting with NANCY KAYE we wanted to go deeper into her photographic career and her relationship with the camera, and through this camera we entered into her relationship with people, especially since she holds a philosophy of her own in the field of photography in general and in her view of the optical device in particular, as she says in this field:

    - The camera is distinguished by the unique ability of its kind to capture a precise fraction of time.. For my part, I am looking for that moment in which my subject reveals himself in this fraction of time, and so it does not matter if this person is famous or unknown.

    Kay adds:
    - However, seeing what is hidden behind the outward appearance is a matter that requires a lot of effort
    Effort, because this moment sometimes occurs while the subject is preparing to show his best sides in front of the camera or while he is not paying attention to the camera at all.
    Like a woman who deliberately looks at herself in a mirror, she is unaware of anything else at all, and Kay likes to depict hidden scenes with a long lens, and she says in this field - when the subject is not paying attention to the camera, his behavior remains the same, so it does not change because of the camera's vision, just as the depth of field is shallow For long lenses, it helps to isolate the subject and increase its emphasis.
    This is how the longer lenses are, which Kay also uses in most of her tasks concerned with taking facial pictures of personalities. Considering that she prefers to photograph celebrities while the journalist is interviewing them, she uses a 105 mm or 180 mm lens so as not to affect the current conversation.
    She explains her actions by saying:
    - One of the people as they go about their comfort and vitality while talking about themselves or anything else they are very excited about, and I am waiting to record that moment when facial expressions and body language reappear to reveal these feelings.

    For more clarification, Kay says:
    Just as the new work of any author, politician, or even actor must be different from the previous works that the public knows about them, I want my photographs to do the same.
    Indeed, Kay's work comes at this level, and the comments of newspapers, magazines, and agencies that deal with it have confirmed this matter, and we mention here, the Washington Post, the New York Times, the Associated Press, and. Burda, and (VSD) in addition to all major newspapers in both Britain and the United States of America, except for books, educational films, and exhibitions.

    Kay first became interested in this when she was a student at Kent State University. With photography for university publications, she says:
    It so happened that political activism in the -- I was in the early seventies attracted professional photojournalists, and I learned a lot watching them work, while I worked alongside them, until I graduated with degrees in photojournalism and the social sciences.

    That was in Ohio, and after graduation, Kay returned to New York, her hometown, and began practicing freelance work for the Associated Press. With her perseverance in this work, she moved to London and remained there for two years before returning to work in Manhattan.

    Technically, Kay often works with artificial lighting and she speaks in the field saying - - I work with the flash off camera whenever possible. By using a long cord, and placing the Vivitar flash on a light platform, I let it bounce the way I want it to - with an umbrella or ceiling wall - to eliminate harsh shadows, and I find it less annoying than the brighter, direct flash.

    As for the camera, the Kai tends to be more compact and easy to move around in the 35mm.

    Here it says:
    - I use a Nikon (FE) or (FM) with a drive motor, unless there is a journalist recording his interview on tape... This is despite the fact that for press conferences, parades and sporting events, the drive motor becomes important.
    With fast moving and changing subjects, it is imperative to capture the exact moment.
    Photography for Kay is a great holiday to watch as she concludes the interview by saying:

    Looking at ourselves and knowing how we live. He sets the record straight. And all I want for my part, in short, is to record what I see⏹

    New York - Harry Gundjian

    تعليق

    يعمل...
    X