​​حديث الكاميرا .. يقدمه إبراهيم عدوي .. مجلة فن التصوير اللبنانية _ ع٣٩

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • ​​حديث الكاميرا .. يقدمه إبراهيم عدوي .. مجلة فن التصوير اللبنانية _ ع٣٩

    حديث الكاميرا يقدمه إبراهيم عدوي
    رقم العضوية ٤٧

    الامارات ... والنفط

    النفط شغل العالم الشاغل
    إرتبط إسمه باسم الخليج ومع حديث الكاميرا هذا نتجاوز ، مع هذه الصور للحكاية النفطية ، النظرة التقليدية والعامة لنخوض أكثر في عالم « البترول » في إطلالة عامة مع تغطية اجرتها الكاميرا على ارض الامارات العربية المتحدة .
    الخليج العربي من أشهر البلدان التي تستخرج النفط ، وذلك من مناطق بحرية وبرية ، وتسمى هذه المناطق بالحقول أو الآبار ، ويستخرج النفط منها بواسطة معدات مخصصة للحفر ، وفي بعض الأماكن يصل عمق البئر إلى ۹۰۰۰ قدم ، ورغم ضخامة المعدات ، يتم تفكيكها من بئر إلى آخر ، أو من حقل إلى آخر .

    المعدات الخاصة بالبحار تسمى بالمنصات ، وتوجد عليها كل متطلبات الحياة ، من معيشة ووسائل ترفيه ، حيث تقوم على هذه المنصات مساكن الموظفين التي تبعد عن الشاطيء ما بين ٥٠ و ۲۰۰ کلم ، اما الاتصالات بين هذه المناطق وبين البر - حيث تقوم الشركة الأم فتتم عبر أجهزة لاسلكي . في حين يتم التنقل بواسطة الطائرات المروحية - الطوافات .
    هذا عدا عن وجود وسائل نقل بحرية للمعدات الثقيلة في كل وحدة أو حقل هناك حوالي ٢٠٠ عامل ، بين مهندس وموظف وعامل - وتنتج بعض الحقول ما يقارب ١٥٠ ألف برميل يومياً .

    هذا ومن وسائل الترفيه هناك النوادي ودور السينما ، هذا عدا عن تاسیس فرق رياضية من العمال ، وإقامة مباريات بين موظفي أكثر من شركة نفطية⏹

    Camera talk, presented by Ibrahim Adawi
    Membership number 47

    Emirates... and oil

    Oil is the world's preoccupation
    His name was associated with the name of the Gulf, and with this camera talk, we go beyond, with these pictures of the oil story, the traditional and general view, to delve more into the world of “petroleum” in a general view with coverage conducted by the camera on the land of the United Arab Emirates.
    The Arabian Gulf is one of the most famous countries that extract oil, and that is from marine and land areas, and these areas are called fields or wells, and oil is extracted from them using specialized drilling equipment, and in some places the depth of the well reaches 9000 feet, and despite the huge equipment, it is dismantled from one well to another or from one field to another.

    The equipment for the seas is called platforms, and all the requirements of life, including living and means of entertainment, are located on them. On these platforms are the residences of the employees, which are between 50 and 200 km from the shore. As for communications between these areas and the land - where the parent company is based, it is done through devices Wireless. While transportation is by helicopters - pontoons.
    This is in addition to the presence of marine means of transporting heavy equipment in each unit or field. There are about 200 workers, including an engineer, an employee and a worker - and some fields produce approximately 150 thousand barrels per day.

    Among the means of entertainment there are clubs and cinemas, in addition to establishing sports teams for workers, and holding matches between employees of more than one oil company◾

    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٧-٢٠٢٣ ١٢.٤٧_1.jpg 
مشاهدات:	10 
الحجم:	134.3 كيلوبايت 
الهوية:	105810 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٧-٢٠٢٣ ١٢.٤٨_1.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	127.0 كيلوبايت 
الهوية:	105811 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٧-٢٠٢٣ ١٢.٤٩ (1)_1.jpg 
مشاهدات:	5 
الحجم:	117.9 كيلوبايت 
الهوية:	105812 اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	مستند جديد ٠٤-٢٧-٢٠٢٣ ١٢.٥٠_1.jpg 
مشاهدات:	3 
الحجم:	131.2 كيلوبايت 
الهوية:	105813
يعمل...
X